tisdag 11 september 2012

Friidrottspraktik

Jag har under 4.a veckors tid följt en friidrottstränare från Ymers friidrottsförening, Thomas Carlsson. Jag är inte sen tidigare insatt i friidrott på något sätt mer än att jag tyckte det var väldigt kul i skolan och att titta på tv.
Jag tror att det är nyttigt om man har ambitioner att bli tränare att få perspektiv hur det är från andra inriktningar än den man själv är insatt i. Friidrott är precis som ridsport en individuell sport och deras sätt att träna tror jag kan hjälpa ryttares fysik i ridningen.
Thomas har en så kallad "hoppgrupp" där han tränar i grenarna längd, 3-steg, höjd och stavhopp. Åldern på idrottarna varierar från 13-22.  I Thomas bakgrund har han tidigare varit gymnastiktränare och vissa moment från gymnastiken använder han inom friidrotten då det krävs mycket smidighet.
Praktiken i helhet har varit väldigt inspirerade, trevligt bemötande och lärorikt!

















Nästan hela gänget samlat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar