lördag 19 oktober 2013

Uppbyggnadsvecka Björk

Björk och jag följer nästan samma träningsprogram den här veckan. Träning för uppbyggnad, svettiga, flåsiga och jobbiga pass för att vi ska bli hållbara och fysiskt starka!

För Björks del så har det blivit mer konditionsträning, allmänt mer galopp och som gångart och träningar som är i syfte att stärka vävnader så att hon ska bli ännu mer hållbar och skadefri. Har inte lagt så mycket fokus på prestation av teknik precision den här veckan, utan fokuserat mer på att bättra hennes fysiska kapacitet.

Själv har jag mitt uppe i mitt anpassade träningsprogram för att förbättra min styrka, explosiva styrka, kondition, balans och rörelseförmåga.

Måndag: Kondition, Tempoväxlingar i galopp och tölt samt övergångar

Tisdag: Löslongering

Onsdag: Styrka, Backintervaller

Torsdag: Skritt hårt underlag 45 min

Fredag: Vila

Lördag: Bommar och hinderträning

Söndag: Vila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar