söndag 17 november 2013

Coach-Jennie med i tidningen!

Fick en rolig överraskning i brevlådan, nämligen en tidning med ett reportage om mitt program jag läser och där jag blev både intervjuad och med på två bilder. Alltid roligt när min utbildning lyfts fram, det behövs då jag tycker den är väldigt bra!

För några veckor sedan medverkade en reporter och en fotograf under vår lektion som vi hade på idrottshögskolan i Göteborg. De intervjuade bland annat mig i klassen samt fotade samtidig som vi gjorde tester där vi testade styrka, explosiv styrka, uthållighet, reaktion m.m.

De frågade oss om programmet, vad vi tyckte om utbildningen och vad vi har för mål och visioner efter skolan. Stod i texten att jag valde programmet för att de verkade "praktiskt" vilket kanske inte riktigt stämmer med vad jag menade. Det jag menade var att sports coaching programmet som yrke efter utbildningen riktar sig mer till att arbeta praktiskt på tränarnivå, att utveckla prestationer, nära kontakt med sina adepter. Andra hälsoprogram har mer fokus på folklig hälsa, att få "Sverige sundare",vilket inte riktigt är vad jag strävar efter, då jag vill arbeta på individnivå. Måste även säga att jag inte kände mig så vacker mitt upp i alla tester när man svettas och tar i allt man har haha, men så är det i verkligheten.

Förespråkar att den formen av coaching och prestationsutveckling som jag idag studerar är något som jag tycker behöver lyftas fram inom ridsporten för att utveckla den ännu mer som idrott! Även att få ryttare att få upp ögonen för så många bra verktyg det finns för att utveckla sig ännu mer inom ridning, både mentalt och fysiskt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar