torsdag 27 februari 2014

Matvanor

Kosten påverkar mycket hur man presterar. Jag anser att det är viktigt att äta varierat och utan för lång tid mellan målen. Själv äter jag bokstavligen talat som en häst, man blir väl som man umgås. Snålar aldrig med mat på tallriken. Oftast så håller jag igång väldigt mycket och därför behöver jag mycket för att orka med min vardag. Sedan älskar jag även mat och ser det om en social faktor.

Jag och Denny äter oftast mackor till frukost, är jag hemma på morgonen (inte åka till stallet eller skolan tidigt) så tar jag gärna gröt också. Beroende på hur länge jag kommer behöva vänta på lunch så tar jag oftast en frukt där i mellan. Lunchlåda gör vi varje dag från middagen dagen innan. Som sagt vi lagar middag alla dagar i veckan och jag tror det är väldigt bra, att man äter lagad mat. Vi lagar då alltid middag till fyra pers, så att vi får var sin lunchlåda. Middagen är det sista målet vi äter på dagen men det händer att jag blir hungrig och då slinker det ner en frukt, te eller macka.

Skippar jag måltider eller har inte hunnit äta ordentligt så märker jag direkt hur jag orkar mindre och jag blir dessutom grinigare lättare. I stallet är det viktigt att ha ordentligt med krafter så att man är pigg fysiskt och psykiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar