onsdag 15 oktober 2014

Lugnare matte

Förra veckan när Björk skoddes så blev det ett missförstånd med hovslagaren. Jag skulle inte vara på plats utan en annan tjej i stallet skulle ta in Björk. Dock kom hovslagaren mycket tidigare än vad han sagt så att han fick gå ut och hämta Björk själv då hon fortfarande gick ute. Detta tror jag hovslagaren ångrade då Björk inte gick att fånga. Många tror nog att Björk är världens lugnaste okomplicerade tjej (vilket hon verkligen är!) men hon är dock väldigt känslig och det yttrar sig vid såna här tillfällen. Björk blev väldigt förvånad när någon annan skulle hämta henne och lät inte hovslagaren komma nära henne när hon inte visste vem det var. Han hade fått hålla på ett tag och även de andra tjejerna i stallet innan man lyckades övertyga Björk att det inte var något farligt.

Givetvis är detta inte bra heller, Björk ska ju låta sig fångas av vem som helst även om hon inte träffat personen förut men jag är faktiskt väldigt glad att hon reagerade som hon gjorde och gick undan för hovslagaren. Jag är ju så himla orolig, speciellt på somrarna, att det ska komma någon/några skumma typer och ge sig på hästarna och skära dom eller liknande. Har ju hört så mycket hemska läskiga historier. Så i detta läget måste jag berömma min fina tjej, vilket kan göra mig lite lugnare om det skulle komma en främmande man tex så kommer Björk säkerligen springa där ifrån om hon inte känner personen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar