söndag 29 mars 2015

Om tävlingen

Över lag gick allt väldigt bra igår, förberedelser, lastning, åka, på plats, Björk är väldigt okomplicerad att åka med och verkade glad och nöjd att vara iväg några timmar. På uppvärmningen kändes hon väldigt lugn och fin, nästan lite för lojj men som sagt hellre det än att hon blir het och stressar. Jag kände mig också lung och samlad på uppvärmningen. Det var lite förseningar i programmet så uppvärmingen blev lite lång vilket skapade lite döv/seg känsla, hade gärna haft henne lite kvickare för mina hjälper stundtals. Väl inne på banan, första klassen, LC1, så tappade jag lite allt kändes det som, inte alls som på träning. Det blir liksom glapp i min och Björks kommunikation bara för att jag blir så påverkad av "startsignalen". Efter det sjönk självförtroendet till botten och jag var nära på att strunta i andra klassen och åka hem. Men med inställningen att jag måste åka ifrån tävlingen med en bättre känsla så red jag andra klassen också, LB1 och tur var det för det kändes mycket bättre då. Mindre nerver, bättre samspel mellan mig och Björk. Lite som tidigare,  jag behöver verkligen en uppvärmningsklass för att få bort mina värsta nerver. Andra klassen brukar alltid gå bättre.Sedan fanns det fortfarande mycket som kunde bli bättre där med men känslan och ridningen var mycket bättre vilket jag behövde för självförtroendet. Så tur var väl att jag stannade och red klart. Björk skötte sig jättefint med allt omkring, så tacksam att hon står ut med mig och mina nerver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar