onsdag 18 mars 2015

Sömn

Jag tycker att min kropp ter sig lite konstigt när det kommer till sömn. Ju äldre man blir desto mindre sömn behöver man. Givetvis inte för lite men ett växande litet barn behöver betydligt mer sömn än en 70 år gammal person.

Det känns som att min kropp har bestämt sig för att den inte vill ha mer än 6 timmars sömn per natt. Sover jag längre än det, 7-9 timmar så får det konsekvenser som jag inte gillar. Jag får ont i huvudet, känner mig ibland väldigt kall och ibland väldigt varm samt att min kropp kan kännas öm. Jag känner mig förkyld nästan faktiskt. Min kropp har på något sätt vant sig med mindre sömn och jag vet inte varför jag blir så för samtidigt kan jag känna mig väldigt ansträngd och trött i slutet på arbetsveckan. Det är inte alltid jag får sådana kraftiga symptomen som tur är men jag har tänkt på det länge nu och har upptäckt det här mönstret.

Ska jag må som bäst så verkar det bästa för mig att sova 6 timmar per natt, då känner jag mig som "vanligt".


Nova verkade inte ha några problem med att sova mer än 6 timmar i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar