tisdag 24 mars 2015

Tävlingstatus

I år kommer jag och Björk starta inom den så kallade islandshästkategorin, genom svenska islandshästförbundet. Den 3.e april startar vi på sävebanan utanför Göteborg och det ska bli väldigt roligt. Jag har inte tävlat islandshäst på det sättet på väldigt länge och Björk har heller inte startat, hon har inte ens varit på en ovalbana som tävlingen kommer vara på.

Vi kommer starta i två grenar, fyrgång och tölt, V2 och T3 där gångarterna poängbedöms utifrån kriterier mellan 0-10 av tre domare.

Nu till helgen blir det en liten förberedande tävling här i Borås inför den 3.e tänkte jag. Det är en dressyr CR så det är inte förberedande på det sättet men jag och Björk har inte varit iväg på länge så ha gått igenom rutinerna innan vi ska åka lite längre. Har inte så höga krav på dressyren utan det är "islandstävlingen" som jag fokuserar mer på.

Träningsmässigt så kommer vi ligga på en ganska hög intensitet den här veckan för att successivt trappa ner intensiteten nästa vecka och toppa återhämtningsmässigt till den 3.e.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar