söndag 26 april 2015

Helgen

Mörbultad är en bra beskrivning på hur jag känner mig idag. På jobbet har det varit en av de tuffare arbetsdagarna top 5, väldigt mycket gäster, konferenser, frallor och på det för lite personal pga sjukdom så känns som kroppen har tagit igenom ett maratonlopp. Att lägga in en högre växel än sin redan högsta växel och stressa sig igenom arbetsdagarna för att hinna med allt och hålla service standard mot gästerna - ja det är påfrestande på kroppen och den säger ifrån tillslut. Bara bita ihop, det är så mitt yrke är och det går upp och ner när det kommer till stressnivån, snart kommer det "lugna" sig till normalt läge.

Idag har jag inga planer planerade mer än att ta det ganska lugnt. Om man ska se något positivt med Björks balltramp så var det vid rätt tidpunkt när jag behövde ta det lugnt och återhämta mig.

Kan berätta mer om gårdagen. Förutom en av de tuffaste arbetsdagarna någonsin på jobbet så skyndade jag och Denny oss efter mitt jobb till Dalsjöfors för att delta i Toarpakampen med Dennys jobbkollegor. Där tävlar man i lag, går en sträcka på 1,2 mil och under sträckan är det frågor och tävlingsstationer. Efter halva stäckan är det grillning och de flesta har med sig öl och annan dryck som dricks under hela sträckan. Mycket människor som har ett glatt humör med andra ord. Det var ca 180 lag med 4-8 i varje lag. Vi kom på 29.e palts så det får jag säga gick ju väldigt bra! Tyvärr inga bilder från igår. Gillar kombinationen av aktivitet, socialt umgänge, mat, dryck, tävling och motion på samma gång!

På kvällen var vi bjudna på familjekalas i min svärmors secondhandbutik med mat och gott. Det är Dennys moster som har gjort tårtan som är så himla häftig och så god!



Svärmor och Denny

En runda på stan med älskling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar