måndag 27 april 2015

Podd

Varför är jag så efter och inte upptäckt hur bra det är att lyssna på poddar? Har börjat lyssna på lite poddar, både när jag åker längre i bilen men även hemma när jag håller på och fixar och donar med något, mat, städning osv. Jag tycker det är väldigt trivsamt att lyssna på något när man gör något hemma, att ha något i bakgrunden. Sedan är det ju en väldigt bra källa att hämta motivation och inspiration ifrån! Det behöver inte alltid vara musik som man lyssnar på. Just nu håller jag på att lyssna på ridsportpodden, ser fram emot Marknes avsnitt som jag inte lyssnat på än!

Därför tycker jag att poddar är bra:
- avkopplande och underhållande under tiden man gör något fysiskt
- kunskapskälla, lära sig något nytt eller förfriska minnet om sitt område/sport/intresse
- ökad motivation genom inspiration
- ökad medvetenhet, det du hör tar du med dig till ditt egna praktiserande genom att ha det färskt i huvudet.
- tydligare självbild och egen filosofi, håller du med om det som sägs i podden? det får dig att tänka till hur du själv resonerar och vad din uppfattning och åsikt är kring saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar