måndag 26 maj 2014

Massörterapeut

I fredags när Björk och jag var iväg på äventyr på Borås ridhus så hon och fick massage och kiropraktik. Mannen som gjorde det kom hela vägen från Malmö och är omtalad att vara väldigt duktig på det han gör och ha en stor känsla för hästar. Jag tyckte att det stämde och var väldigt glad för att jag tog Björk dit. Egentligen är jag lite skeptisk när det kommer till att knäcka hit och dit och andra behandlingsmetoder men efter väldigt goda ord från andra så beslutade jag mig för att testa.

Han masserade nästan en timme och man såg att Björk tyckte det var väldigt skönt. När han hade masserat hela Björk så behandlade han henne med kiropraktik. Björk var främst spänd och hade låsning i nacken och även lite på korset bak.

Anledningen att jag behandlade Björk är för att jag har känt ett tag att det är något som inte är som det ska, vi presterar inte så bra som vi kan ihop. Detta var ett sätt för att göra det bättre. Det jag kommer göra härnäst är att hitta en bra tränare som hjälper mig med träningen. Jag har inte ridit regelbundet för någon tränare sen gymnasiet och det var ett tag sedan nu. Jag upplever att jag blir hemmablind och hade behövt ögon på mig för att förbättra träningen.

Efter behandlingen skrittas Björk 30-45 min i 3 dagar och behandlas med arnica på problemområdena. Idag är alltså sista dagen som vi ska skritta.

Körde för första gången Björk själv, tur var att Carolina följde med och hjälpte mig!

På Borås ridhus

Låsning i nacken

Typiskt att den blev suddig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar