fredag 30 maj 2014

Tävlingsresultat

Nu är två dagars tävlande avklarat och jag är väldigt nöjd med min fina Björk! Första gången som vi tävlade på bortaplan och allt. Hon har skött sig bra och jag tyckte att det gick över förväntan, speciellt torsdagen. Av erfarenhet innan så vet jag att första klassen inte brukar bli så bra för att jag blir så nervös men det gick faktiskt bra. Fastän jag var spänd och så vidare så smittades inte det av på Björk så som det kan göra vilket gjorde mig lugnare. Jag trodde att jag skulle vara mer nervös än vad jag var.

Nu fick vi inte så höga poäng ändå, 51% på torsdagen och 56% på fredagen, men det är inte det jag fokuserar mest på. Just nu behöver jag bli bättre på att hantera tävlingssituationer och att känslan med Björk känns bra på banan. Detta tycker jag blir bättre ju mer vi håller på. När jag kommer kunna prestera bättre mentalt på tävling så kommer jag också kunna prestera bättre i ridningen.

Tror att många var förvånade att se oss tävla. Det är inte så många av "vanligt hästfolk" som har sätt en islandshäst tidigare och speciellt inte på en dressyrtävling. Själv tycker jag att jag är modig som har startat med Björk och visat upp henne. Jag tror att det är bra att människor som inte är vana att se islandshästar få se dom och döma dom rättvist och inte värdera efter fördomar.

Min fina Björk! Fler bilder kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar