tisdag 1 juli 2014

Ambitiösa Björk

Har inte så mycket träningsbilder från den senaste tiden, får fjäska med min fotograf om han vill följa med och fota någon dag. Björk känns väldigt fin i alla fall och det är så roligt att få träna henne! Hon är så klok Björk och det är så roligt när man får så mycket tillbaka från henne, man förstår att hon förstår och hon vill verkligen göra rätt för sig.

Kollade på lite bilder från förra sommaren när vi tränade passage. Hon är duktig på det tycker jag, dock har vi lagt det lite på hyllan ett tag och fokuserar på annat. När vi tränade passage så blir Björk så ivrig och vill hela tiden jobba. Har jag bett henne om passage en gång så kan hon inte skritta sen typ, hon är lite överambitiös Björk. Så då går hon och väntar och väntar på att jag ska be henne gå i passage vilket förstör lite annat i träningen ibland. Hon måste tagga ner och lära sig att man inte behöver vara superambitiös och ha bråttom hela tiden lilla gumman. Lite mitt fel att hon så ivrigt ville gå i passage, hon får beröm med godis när hon gör rätt när vi lär in något nytt och det har Björk väldigt bra koll på. När hon gjort rätt och fått godis-ja då gör vi det hela dagen tycker Björk. Tycker hon är så söt på sitt vis. Hur som, passagen tränar vi inte på just nu. Den finns där sen när jag vill träna på den i framtiden, Björk har verkligen ett hästminne kan man säga!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar