onsdag 24 september 2014

Vardagsrutiner

Mitt liv har blivit ganska annorlunda jämfört med tidigare. Jag har ju varit van att studera på Göteborgs Universitet på heltid och att jobba extra bredvid det. Nu har jag pluggat klart mina 3 år, tagit examen och mina rutiner är inte den samma som förut.

När jag studerade så består en del av studierna hemmastudier, vilket har gjort att jag tidigare kan lägga upp hur min vardag ser ut. Då försökte jag så ofta som möjligt vara hos Björk på dagen när det var ljust för att slippa rida i mörker under vintern, och då kunde jag studera på kvällar i stället till exempel. En frihet kan många tycka, det håller jag med om på ett sätt, fast man har ändå skolan liggandes över en hela tiden så att man tar med sig studierna hem.

Nu när jag jobbar heltid så känns det givetvis annorlunda jämfört med när man pluggade. Jag kan inte styra mina vardagsrutiner på samma sätt. Det blir långa dagar hemifrån men fördelen med att jobba heltid är att man oftast inte tar med sig jobbet hem. När jag väl är hemma så är jag helt ledig och kan koppla av, det uppskattar jag väldigt mycket. Så jag ser för- och nackdelar med både studie- och arbetslivet. Det känns skönt att ha studietiden bakom sig, fast jag får ändå säga att jag saknar det ibland.

Det var lite om hur mitt liv skiljer sig från när jag studerade. Hade inga passande bilder så tog några från förra sommaren i Halmstad. Saknar sommaren!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar