söndag 30 november 2014

Björk klippt

I fredags klippte jag äntligen Björk så att hon blev några kilo lättare kändes det som. Björk är väldigt snäll att klippa, hon tycker inte att det är otäckt alls. Hon har lärt sig att tycka det är riktigt trevligt faktiskt. Ser på henne att överläppen åker fram och hon står och njuter, hon tycker det är så skönt när man kommer åt att klia henne intill huden när pälsen är borta. Hon till och med stod och gäspade när jag klippte henne. Efteråt och nu tycker hon det är såååå skönt att bli kliad. Hennes päls innan var ju så himla tjock så att det var att klia henne genom ett tjockt duntäcke ungefär.

Den här gången blev det en mer funktionell klippning, klippte efter planerad träning osv. Det blev ingen helklippning i år utan hals och snett bak under magen. Tycker att det räcker då detta kommer göra att hon inte svettas och hon riskerar inte att frysa. Tror det blir bra så! Det var nog bra att jag klippt henne nu också för att det kom fram några utslag/plitor/skorpor när jag klippte henne och jag misstänker att det kan ha berott på att pälsen varit fuktig länge i samband med träning, hoppas att de blir bättre nu när det hålls luftigt och torrt. Min mobil laddade ut när jag klippte men visar några gamla bilder sen när hon blev klippt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar