tisdag 23 juni 2015

Mina utbildningar och erfarenheter

På riksanläggningen Wången, profil islandshäst, gick jag min gymnasieutbildning och utbildade mig till ridledare inom svenska islandshästförbundet (sif). Där tog jag även hästskötarexamenungdomsledarutbildning inom svrf, domarsekreterarkurs samt en grundavelskurs inom sif.

Genom Wången gjorde jag även min praktik i Sverige, på Island och i Tyskland. Det var till Tyskland jag återvände efter gymnasiet och jobbade som beridare på Müllers hof hos Nana Degenhardt.

Jag är nu färdigutbildad, juni -14, på Göteborgs universitet, programmet sports coaching som gav mig filosofie kandidatexamen idrottsvetenskap. Det gör mig till PT och coach inom prestationsutveckling.

Utöver mina utbildningar har jag erfarenhet av flertalet tränings- och inridningshästar på islandshäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar