onsdag 2 januari 2013

Stallfront!

Det var ett tag sedan uppdatering på stallfronten nu. Det har inte hänt speciellt mycket mer än att Björk har väldigt sakta startats igång efter sin konvalescens. Om en vecka har hon varit igångsatt i 2 månaders tid och det har gått sakta men hellre det än att jag riskerar att gå för snabbt fram än hennes förmåga. Det har varit mycket skritt på raka spår men nu har vi kommit igång ganska bra och rider kortare sträckor i både trav, tölt och lite galopp. I början var det nästan svårast för då frös det på och marken blev så hård och under den absolut första igångsättningen ville jag ha mjukt ridbaneunderlag. Men det gick bra ändå tack vare att det kom ett relativt tjock snölager som gjorde det mjukare. Som sagt från att ha lett Björk i grimma i 5min har vi nu kommit så långt att jag kan rida normalt i vart fall 30-40min. Känns jätteskönt och Björk känns så fin, det märks inte att hon har varit dålig. Hon är så positiv, glad och samarbetsvillig till att arbeta. Det märks att hon har saknat att få röra sig också!

Bilderna nedan är inte alla tagna nyligen, inte heller är det den bästa kvalitén med mobilen.

Ren och fin! (på kroppen). Här har vi nyligen börjat skritta igång igen, Björk och jag

Halstäcket på vid kalla vinterdagar!

Björk, min stora tjej, har nu blivit så stor att hon har fått sin första bh (bogskydd)

Såhär såg det ut när vi julpyntade i stallet i december.


Här pyntas det för fullt! var lite rörigt innan allt var klart...

Stumpis! Hon är i alla fall inte tjock längre, det kan ingen säga!

Tar sig en titt i stallgången


Min vackra  busa lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar