söndag 23 juni 2013

Om Björk från Berget

Namn: Björk från Berget
Ålder: född -05
Färg: svartskäck
Född: Bergets Islandshästar, Jämtland
Uppfödare: Karin och Håkan Hemlin
Far: Hýreygur från Smärslid
Mor: Brana från Asker

Björk är min bästa vän och hon är underbar på alla sätt. Att umgås med henne är något av det bästa jag vet och samspelet jag har ihop med henne har jag inte haft med någon häst förut. Jag skulle beskriva henne som väldigt lyhörd, försiktig, intelligent, samarbetsvillig, glad, energisk och vänlig. Hon ger alltid 110 % och vill alltid vara till lags. Hon är ett smart sto som har väldigt lätt för att lära. Hon är en känslig tjej och kan vara reserverad för främmande människor och om man är hastig i sättet. Inte nog med att hon har en otroligt vacker insida så är hon även väldigt vacker med ett väldigt sött och feminint uttryck som ögat fastnar vid.

Jag hittade Björk under min gymnasieutbildning i Jämtland och jag köpte henne hösten -09. Beslutet att köpa Björk har jag aldrig ångrat och det går inte att beskriva hur mycket jag älskar henne, hon är mitt liv!

Jag är väl mån om Björks utbildning som jag prioriterar högt och följer utbildningsskalan. Det viktigaste är inte att hon ska bli högst placerad på tävling även om en av mina ambitioner med henne är tävling i dressyr, utan viktigast är att hon ska må bra och att vi har roligt ihop i vår utveckling tillsammans.
En dag hoppas jag kunna betäcka Björk för att föra vidare hennes fina sidor och för att hon ska få vara mamma.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar