söndag 23 juni 2013

Om Jennie Berggren

Jag som driver den här bloggen heter Jennie Berggren, är 22 år gammal och bor i Borås med min sambo Denny.

Hästar är mitt stora intresse sedan jag var liten och just nu äger jag ett islandshäststo som heter Björk. Mer specifikt är jag mer intresserad av dressyr, som jag relativt nyligen börjat tävla i med Björk och målet är att vidareutbilda och satsa på dressyr med henne.

Inom ridsport har jag behörighet av gymnasieutbildning inom hästhållning (wången) som gjort mig utbildad ridledare inom svenska islandshästförbundet och svenska ridsportförbundet, tagit hästskötarexamen samt domarsekreterarekurs. Förutom utbildning har jag erfarenhet av en mängd träningshästar, inridningshästar samt arbete som beridare i Tyskland.

Björk och Denny är det största i mitt liv och förutom dom har jag en passion för prestationsutveckling, framför allt inom ridsport och fysträning. Har alltid fascinerats och blivit driven av hur man kan utvecklas och prestera bättre inom sin disciplin.

Min passion för prestationsutveckling har lett till att jag valt att studera på Göteborgs universitet, programmet sports coaching som är en ledarskapsutbildning inom hälsa och idrott, vilket gör mig till coach inom prestationsutveckling med kandidatexamen i idrottsvetenskap. Detta är en treårig utbildning som jag är klar med våren/sommaren-14.

Förutom att studera heltid jobbar jag extra på Grand hotell i Borås som frukostvärdinna. Det är ett yrke med tidiga månar vilket passar mig utmärkt ihop med studier och som hästägare.

Jag är helt enkelt en målinriktad tjej med en fullspäckad vardag och i bloggen delar jag med mig av mitt liv och framför allt intresse för ridsport och prestationsutveckling.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar