torsdag 24 oktober 2013

Smuts höst vs vinter

Hösten har minst sagt kommit och visat sin mindre roligare sida, allt regn och lera som börjar komma fram. Suckar åt Björk när jag borstar henne för det spelar ingen roll hur mycket jag borstar eller tvättar, hela hon går i en brun smutsig ton. Detta gillar jag inte. Hon rullar sig gärna och en vit häst är inte lätt att hålla vit. Tycker att hon mest ser ovårdad ut nu.

Just nu är nog den värsta tiden för när det blir ytterligare lite kallare så att det fryser lite i backen så håller hon sig genast lite vitare. Sedan när snön kommer dessutom, då är hon faktiskt ganska ren hela tiden. Så just nu ser jag nästan fram emot att lite snö kommer och lägger sig på backen så att min fina Björk kan få visa sin rena sida.

Min fina Björk tidigare i år när vintern sakta började lida mot sitt slut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar