måndag 28 oktober 2013

Tips för Mål- och Träningsplanering

För att göra kvalitén, effektiviteten och motivationen i träningen bättre så är det ett bra medel att göra en målplanering, som jag beskrivit i ett tidigare inlägg. Dock är det ett vanligt problem att man för sällan följer upp och stämmer av med sina mål vilket kan göra att du tappar den röda tråden i träningen. Därför har jag ett tips som kan hindra att detta sker.

Genom att skriva ner sina mål är givetvis ett sätt att lättare kolla igenom planeringen oftare, dock  är det även där en risk att lappen man skrivit ner det på glöms bort och blir borttappad. Därför tycker jag det är bra att man lägger ner lite extra energi och engagemang på sin mål- och träningsplanering för att göra att man lättare minns den utantill och att man har den framme och lättillgänglig i den miljön som man behöver bli påmind som sin planering. Planeringen är något som du arbetar dagligen för att uppnå och ta dig till, bör den inte då få vara extra fin och att det ligger genomtänkt ambitiöst arbete bakom den? Det hjälper i alla fall mig i min träning, kanske det gör det för andra också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar