tisdag 29 oktober 2013

Vad gör man när man har brist på motivation?

Vädret är verkligen något som påverkar mig starkt. Känner mig väldigt omotiverad att vara kreativ och driven när det bara regnar ute, är kallt och mörkt. Gillar att vara ute så mycket som det går för att må bra men det hindrar mig i detta tråkiga höstväder.

Lägger in en mindre vilovecka för Björks del i samband med planer privat, storm, regn och tentaplugg. Hade ändå tänkt att hon skulle få en kortare vila innan vintervilan så det blir ganska lägligt nu. Hon har vilat fem dagar nu, hoppas på att sätta igång henne nu i veckan.

Nä fy, känner mig inte alls på humör av detta vädret. Vill mest lägga mig hemma under täcket och mysa till bra filmer. Men då försöker jag komma med en lösning till denna psykologiska dala i vardagen...

För att rycka upp mig i denna motivationsbrist så försöker jag:

  • fokusera på roligare saker som händer i slutet på veckan för att få något att se fram emot
  • ställa mig frågan, vad hade "Elit-framgångsrike Jennie" gjort i detta läget? Ja hon hade inte gått runt och gnällt över hur jobbigt allt känts utan tagit detta tillfälle som en utmaning att vända detta till en lärdom, att utvecklas ännu mer och bli ännu bättre! Alltså bli den bästa sidan av dig själv, den sidan som är din förebild och som du eftersträvar att bli för att bli bäst
  • kaffe funkar alltid på mig, blir alltid mer motiverad samt piggare, en lösning som kan hjälpa en i den tyngsta uppförsbacken innan det planar och blir lättare
  • plan och belöning. För att göra arbetet lättare, när jag klarat att utföra de saker som känns jobbigare, ex tentaplugga för mig just nu, så ger jag mig sedan en belöning tex att jag får kolla på favorit serien på kvällen med en varm choklad. Då känns det lite lättare.


En liten Jennie i ett ruggigt höstväder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar