tisdag 26 november 2013

Halm

Har äntligen fått halm till stallet! Passar jättebra till Björk då jag gärna vill ge henne stor volym mat så att hon får mer tuggtimmar men dock kan jag inte öka hösilaget mer, då blir hon för rund! Halm har vi även ute i tunnor i hagen så att de kan pilla och sysselsätta sig ute hela dagen, superbra! Ska ta och fota tunnorna snarast!

Det lilla problematiska är att balarna är stora som hösilagebalar och halmet ska förvaras upp på vår loge som endast har en smal trappuppgång att ta sig upp genom. Vi har ingen traktor till hjälp att lyfta upp halmen så det blir att fylla småpåsar och gå upp och ner för trappan väääldigt många gånger. Kommer ta lite tid!

Sist jag hade halm så fyllde jag boxen med det, får ser hur jag gör den här gången, det beror på hur matglad hon är för den här halmtypen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar