tisdag 28 april 2015

Björk v.18

Björk har jag planerat att träna mycket skrittarbete i veckan, mycket lösgörande övningar och träna på grunder. Jag vet att det är jättebra träning, att noga fokusera på prestationen i skritten och speciellt Björk blir väldigt lösgjord och harmonisk av det. Anledning att jag lägger mer fokus på skritten den här veckan beror på hennes balltramp som jag vill ta det lite försiktigt med, det ser fint ut som sagt och ingen markering men väljer mer skritt i förebyggande syfte. Skritt är bara bra för läkningsprocessen.

Jag låter mig inte hindras på något sätt av att jag under en kortare tid inte kan träna 100 % fysiskt som vanligt, det finns ju fortfarande hur mycket som helst som jag kan träna på som inte innefattar svettiga träningspass av högre tempon än skritt. Bilderna nedan är gamla men bara det är ett exempel att öva på kommunikation och samspel från marken med enbart longeringslina runt Björks hals/bog. Det gillar Björk och hon är duktig på träning som innefattar att läsa av mina hjälper både från ryggen och marken då hon är så lyhörd.

Fina Björkis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar