onsdag 26 juni 2013

Stallet och väder

Sommarvädret har varit lite växlande hittills. Det började med många fina soliga dagar men bra värme. Nu har det varit lite kallare ett tag och mera moln, i alla fall i Borås. Dock tycker jag att det har varit väldigt behagligt väder när jag har varit i stallet och tränat Björk. Det är bara jobbigt för Björk att tränas om det är för varmt med stekande sol. Vet att Björk uppskattar detta vädret mer och då är jag glad för det.

Så om jag får bestämma det perfekta "att vara i stallet med Björk-vädret" så får det gärna vara sol, blå himmel, ca 20grader (inte mer) och blåsa en lätt sval vind.

Om det hade tänkt att komma några supervarma dagar i sommar så får de gärna komma i slutet på juli när jag är ledig. Då får jag gå upp tidigt tidigt och träna Björk eller senare på kvällen när det är lite svalare.



Sötnosen Björk. Det blev så fint att ställa sig i en skogsdunge så att bakgrunden blev alldeles svart.

Foto Denny Schill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar