fredag 28 juni 2013

Vad vill Björk?

Ibland är det såna där dagar som jag bara kollar på Björk och ändrar mina dagsplaner. Björk visar mig vad hon vill med sitt uttryck. Det som jag kan ha tänkt göra/träna på innan jag åkte till stallet passar inte alltid alls bra med hur det känns ihop med Björk när jag träffar henne.

Min plan kan har varit att träna fokuserat på ridbanan men ibland kan jag se på Björk och känna "nej, idag blir det bara en njuta dag med dig Björk, massa rykt, mys och en lugn tur ut i skogen barbacka". Sådana dagar kommer av sig själv och då tycker jag att man ska tillåta sig själv att ändra sina planer och göra det som känns bäst, gå på känslan. Jag tycker mig kunna känna när Björk vill ha såna dagar och ibland är det jag som kan känna så när jag kommer upp till stallet.

En känsla som jag gillar så mycket är när man har all tid i världen i stallet och borstar inför träning men att träningen nästan byts ut mot att bara stå och borsta och klia Björk i evigheter tills hon är blänkande fin och man har kliat hela henne som hon tycker så mycket om. När Björk är på myshumör visar hon det. Det känns som hon har lärt sig visa vart hon vill bli kliad. När Björk kliar sig själv så brukar jag snabbt komma och klia henne med hennes favoritborste där det killas och efter många sådana upprepningar så brukar hon visa med mulen vart hon vill bli kliad och när jag då kliar henne så tycker hon att det är så skönt! Man ser på henne hur hon njuter och nästan somnar. Har man väl börjat göra så brukar det inte gå att sluta, då vill hon att man fortsätter. Mysiga Björk!

Nu på sommaren brukar det killas extra mycket av insektsbett och liknande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar