tisdag 20 augusti 2013

Fysträning

Har nu två stycken avklarade träningspass den här veckan och det har gått bra. Löprundan var mindre rolig dock, känner mig inte så konditionsmässigt uthållig men hoppas att det blir bättre efter några gånger. Tog ingen lång sträcka alls utan börjar lugnt så att både det fysiska och psykiska ska hänga med.

Mitt andra pass, som jag utförde idag, bestod av bålstyrka. Midjan är så centralt i allt utförande man gör så att bli stark där är högre prioriterat. Utförde övningar med pilatesboll, tycker den är bra då  kroppen måste parera upp och hitta balansen också.  Det var roligt och tiden gick väldigt snabbt.

Eftersom jag hade tänkt att köra flera pass den här veckan tränar jag stora muskelgrupper för sig så att jag inte blir för överansträngd. Nästa pass blir armar och överkropp, det är nog min svagaste del på kroppen så där finns det nog mest att förbättra. Då blir det nog maskiner till hjälp så att jag inte utför övningar fel för att jag är för svag.

Från sist jag tränade armar på gymmet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar