söndag 28 september 2014

Intution

Min svägerska skulle gå på en föreläsning om intuition i livet och följa sin magkänsla och det slog mig hur faktiskt viktigt det är, att följa sin magkänsla i livet.

I livet så tror jag att det blir så vanligt att man alltid följer regelboken och gör vad man borde göra, vad som är klokast och bäst. Dock tror jag inte alltid att följa regelboken är bäst. I de val och beslut som ska göras i vardagen och i livet så tror jag man vinner i längden om man gör det som känns bäst för en själv. Man ska inte göra saker för andras skull, för att det förväntas av andra utan att man ska följa sitt hjärta. Att följa magkänslan kanske inte alltid är det lättaste, klokaste eller bekvämaste men känns det som rätt val så tror jag att det är det. I längden kommer man vinna på det, må bra med sig själv och följa sina drömmar. Det kan vara allt från små simpla beslut till stora som har stor påverkan. Våga lite på dig själv att du kan ta rätt beslut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar