fredag 21 november 2014

Inridningshästar

Hittade några bilder på när jag hade två inridningshästar för 2-3 somrar sedan Kaspian och Kiljan, två riktigt trevliga grabbar som var trevliga att jobba med. Jag jobbade med dom så att de gick från "orörda" unghästar till insuttna, ta grundläggande hjälper och med kapacitet att rida ut med sällskap. Det var det jag hann på den sommaren ihop med jobb på grand och skola. Tänker tillbaka på tiden när jag jobbade i Tyskland bland annat och då jag hade mina in- och ridningshästar varje dag. Min vardag är så olik nu från hur den var då, nu har jag "bara" min lilla Björk vilket är perfekt dock får ridningen en positiv effekt när man rider så många olika hästar. Nu har jag inte ridit någon annan häst på flera år princip, saknar det lite men vet och andra sidan att med min vardag som jag har nu så finns det inte tid för fler. Hoppas på att det kan finnas möjlighet för fler i framtiden någon gång ibland för bl a min ridande prestations skull.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar