onsdag 21 januari 2015

Flexibel träningsplanering

Jag som hade min lediga vecka hade gjort en träningsplanering för Björk med många effektiva pass på banan men ibland blir det inte som man tänkt sig. Det är ingen ide att sura och skylla på sig själv att träningen inte blev som man tänkt sig exakt, ibland är det saker utom ens kontroll att påverka. I mitt och Björks fall så är vår ridbana full med snö som är så pass blöt att det styltar sig väldigt mycket som skapar risk att Björk vrickar sig om jag tränar henne där. Björk har inga snösulor heller. 
Så min träning blev inte som jag hade tänkt sig med då gäller det att kunna tänka om och vara flexibel, träningen går kanske att lösa på något annat sätt? Björk får därför mer träning ute på vägarna där snön har packat sig, då blir det inga styltor. Den stora skillnaden blir att det blir mindre volter och hårdare underlag, men det är en väldigt acceptabel nödlösning får jag säga. Förhoppningsvis blir det bättre underlag på banan snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar