onsdag 21 januari 2015

Nova stallet

Det blir mycket Nova nu ett tag på bloggen, tycker så mycket om och uppskattar att hon är hos oss så då blir det automatiskt mer av henne på bloggen också.

Hon har varit med mig i stallet varje dag sedan i måndags och det har funkat väldigt bra. Till en början har hon varit ganska försiktig och blyg men tycker att hon verkar bli mer bekväm efter varje dag. I och utanför stallet har jag henne lös om vi är ensamma i stallet, hon följer efter mig vart jag än går. När det är dags för att ta in Björk så är hon bredvid och tittar på medans jag håller på med henne. I veckan har jag gjort en specialare med Björk, hon får en framskrittningspromenad med mig och Nova på 20-30 min så tränar jag henne uppsuttet sedan. Det är ju bara bra att skritta ordentligt innan man höjer tempo och intensitet i träningen.

Söta Nova-tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar