måndag 2 november 2015

Motivation till träningen - kompetens

Har du noll motivation till träningen så skulle jag rekommendera att samla på sig så mycket kunskap om den träningen man ska utföra. Det är nämligen så att om man kan mer inom något så blir man lättare motiverad till det.

Sätt att samla kunskap:
- böcker om träning
- tidningsartiklar
- nätet; fakta, bilder, videos m.m
- fråga kunniga personer
- praktiskt utförande varvat med teori
- gym, hälsocenter
- utbildningar, kurser

Jag själv använder fortfarande mina böcker från universitetet och kollar i ibland. Sedan är nätet en stor källa där det finns oändligt med hjälp. Mycket erfarenhet och kunskap får jag när jag applicerat teori i praktiken och testar mig fran. Det handlar egentligen och vilja och diciplin att ta reda på det man behöver, det är bara du själv som sätter upp hinder för det.

Kunskap är viktigt för mig, jag vill veta vad jag gör och varför, det motiverar mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar