onsdag 31 juli 2013

Måndag v.31

Började veckans första träning med ett lösgörande pass eftersom Björk haft en kortare vila innan. Hade inte så höga förväntningar på träningen då det var ett tag sedan vi tränade ordentligt. Dock gick det över förväntan och Björk skötte sig jättebra. Hon var positiv och väldigt glad till att arbeta!

Träningen varade i ca 50 min och det var en svettig Björk efteråt! Dock inte så flåsig så orken fanns där. Inte konstigt att man blir så svettig i hög värme.

La mest fokus på att lösgöra henne och få henne så ridbar som möjligt med hjälp av sidvärtsrörelser och böjda spår. Mestadels i trav men även i tölt. Lite småstel till en början men hon släppte snabbt och blev fin. Försöker demonstrera med bilden:

Bilden visar vänster varv. Utgår från fyrkantsspåret, mitt på varje sida gör jag en volt ca 15m i diameter och på långsidorna flyttar jag henne sidvärts. Då blir det sidvärtsrörelse, volt, sidvärtsrörelse, volt osv. Sedan när det funkade bra ökade jag traven i början på långsidan för att på mitten ta ned tempot och flytta sidvärts igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar