onsdag 16 september 2015

Frukosttips - nötbröd

Har nog fått mig ett nytt favoritbröd utan vetemjöl, riktigt gott som jag varmt kan rekommendera!

Nötbröd:

- 4dl krossat linfrö
- 2msk psyllium husk
- 2tsk bakpulver
- 1,5tsk havssalt
- 1msk brödkryddor
- 4dl valnötter (går bra att blanda med andra nötter)
- 2dl kokosmjölk
- 6st ägg
- 2dl vatten

Mixa linfrönen till mjölkonsestens och blanda samman med psyllium, salt, bakpulver, brödkryddor och nötter. I en annan bunke vispar du ägg, kokosmjölk och vatten, sedan blandar du ihop alla ingredienser. Gräddas i en brödform på 175 grader i 80min.




2 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut. Tror nog jag ska testa att baka det där brödet. Är inge vidare förtjust i bröd och hittar jag något gott är det oftast vitt och jag föräter mig haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, det tycker jag du ska göra Vendela :D Detta kan du nog äta ganska mycket av utan att få "förätar-känslan" tack vare att det inte har något vetemjöl i sig, så funkar det på mig i alla fall :)

      Radera