måndag 31 augusti 2015

Mängd portion frukost?

Hur mycket frukost äter jag varje morgon?

Jag har verkligen fördelen med att äta frukost och lunch på jobbet, på det sättet kan jag verkligen variera min kost. På frukosten tycker jag att det är viktigt att äta sig mätt, hoppa aldrig över frukosten, då riskerar resten av måltiderna på dygnet att bli sämre. Så som bilden visar, är den mängd jag brukar äta dagligen, fast nästan i minsta laget, det brukar bli något mer om jag är extra hungrig. Med det till frukost, så äter jag sedan ett mindre mellanmål innan lunch. Det är viktigt att äta ofta för att hålla hungern, energi och blodsockret på en jämn nivå, på det sättet håller kroppsförbränningen igång också.

Chiapudding, ekologiskt te, varm mjölk frukt, äggmacka och ost- & skinkmacka på fröknäckebröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar